Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

Heti négy óra könnyed sport nemcsak a munkahelyi stresszt segíthet legyőzni, de a segítségével megelőzhetjük a kiégést és a depressziót, javíthatjuk a hangulatunk és ezen keresztül természetesen a teljesítményünket is - állapították meg izraeli kutatók.

"Ha a munkahelyünkön jól teljesítünk, akkor kevesebb az esélye annak, hogy elveszítsük az állásunkat. Így a mozgással tulajdonképpen egy halálos spirált előzhetünk meg, ugyanis a munkahely elveszítése és a kiégés gyakran maga után vonja a kapcsolatok felbomlását, az anyagi csődöt és az önbizalomhiányt is" - mondta dr. Sharon Toker, a kutatás vezetője. 

A kutatásban 1632-en vettek részt, az önkénteseket négy csoportba osztották: az első csoportba tartozók nem mozogtak, a második csoport tagjai heti 75 és 150 perc közötti időtartamot sportoltak. A harmadik csoport tagjainál ez 150 és 240 perc közötti volt, míg a negyedik csoportba tartozók több mint 240 percet sportoltak. A kísérletben részt vevőket 9 éven keresztül követték, és több felmérést is készítettek ez idő alatt a lelki és fizikai állapotukról. 

Az eredményekből egyértelműen az derült ki, hogy a rendszeresen sportoló alkalmazottak jobban viselték a stresszt, hatékonyabbak voltak és összességében jobb teljesítményt nyújtottak, mint azok, akik egyáltalán nem mozogtak.

Dr. Toker és csapata szerint már heti 4 óra is elegendő ahhoz, hogy valaki boldogabb és egészségesebb legyen.Dr. Toker

Journal of Applied Psychology